FAQ - Vanligt ställda frågor
Leverans
När får jag min beställning?
Efter att vi har fått din order tar det vanligtvis 1-2 arbetsdagar innan vi skickar den. Leverans med UPS tar vanligtvis 5-7 arbetsdagar. Du får ett spårningsnummer så att du kan följa ditt paket.
Vilka möjligheter finns det vad gäller leverans?
Vi erbjuder två olika typer av leveranser: UPS standard paketleverans samt Deutsche Post för mindre och lättare paket.
Mindre och lättare paket kan skickas till ett billigare pris. De paketen är inte försäkrade och det finns ingen möjlighet att spåra dem. Här hittar du en lista över priser för att skicka paket.
Om du väljer UPS som leveransmetod kommer paketet att vara försäkrat och du få ett spårningsnummer till din beställning.
Hur kan jag följa min beställning?
Om du väljer UPS som leveransmetod kommer du att få ett mail med en orderbekräftelse efter att du slutfört din beställning. I detta email finns ett spårningsnummer, förväntat leveransdatum samt än länk till vart du kan spåra ditt paket. Om du inte har fått ett sådant mail, titta först i skärpkorgen eller spaminkorg innan du kontaktar vår kundtjänst.
Kan jag välja leveransadress?
Du kan välja din hemadress aternativ en paketshop eller postkontor eller liknande. Se till att skriva rätt adress eftersom det inte är möjligt att ändra leveransadressen efter att ett paket har skickats.
Om du mot förmodan upptäcker ett fel i leveransadressen efter att beställningen gjorts och paketet skickats ber vi dig att höra av dig till oss direkt via kontaktformuläret.
Du är ansvarig för att ange korrekt adress när du lägger beställningen. Om den adress som anges inte är korrekt och din beställning inte levereras korrekt är det ditt ansvar att göra en ny beställning med alla nya kostnader det innebär. Tack för förståelse.
Vad kan jag göra, om min beställning inte kommit fram?
Om ditt paket inte har levererats innan utsatt leveranstid var välig kontakta kundsupport via info@gusti-lader.se och ange ditt beställningsnummer.
Icke levererade leveranser kan vi tyvärr inte sända på nytt. Dessa eventuelle produkter kommer att återbetalas (minus eventuella leveranskostnader). Detta gäller inte graverade produkter eftersom de är personliga. Om du har vidare frågor är du välkommen att maila kundsupport.