FAQ - Vanligt ställda frågor
Returer, byte och reparation
Hur kan jag returnera min beställning?
Du har alltid 14 dagar öppet köp när du handlar online. Du måste inte ange något skäl för din retur. Ångerrätt gäller 14 dagar fr.o.m. att du som slutkund mottagit den sista varan i din beställning (i fall av delad leverans). Ångerrätten gäller bara så länge artikeln inte är använd. Information om ångerrätten hittar du här. Observera: att det inte finns någon ångerrätt på graverade produkter. Undantag kan dock göras om produkten är skadad från till exempel transportering eller annan anledning som orsakats innan du har fått din beställning. Kontakta oss gärna för mer information.
Är det möjligt att skicka tillbaka varor från en beställning i ett och samma paket, även om leveransen hade delats upp i flera paket?
Ja det går bra! I så fall fyller du i retursedeln för den beställning det gäller och skickar med den i paketet. Som med en vanlig retur. Vänligen observera att graverade varor inte kan returneras.
Vad måste man tänka på när man returnerar Gusti Läder-produkter?
För returer vänligen informera vår kundtjänst på info@gusti-lader.se inom 14 dagar efter att beställningen har tagits emot. Du kan smidigt och billigt posta ditt paket med en returettikett från UPS som du skrivar ut och klistrar på utsidan av din retur. Om du har ett UPS spårningsnumemr, vänligen gå in på UPS´s hemsida och bifoga ditt spårningsnummer för att själv kunna skriva ut returetiketten. Om du inte har ett UPS spårningsnummer, vänligen kontakta oss på info@gusti-lader.se så kan vi mejla en retursedel till dig . Använder du dig av returetiketten ovan för att posta din retur, dras din returs fraktkostnad av från återbetalningsbeloppet.
Hur kan jag byta en produkt?
Tyvärr erbjuder vi inget byte av produkter. Om en produkt inte skulle passa dig eller inte lever upp till dina förväntningar kan du självklart skicka tillbaka den. Efter att returen har kommit till oss för vi över dina pengar igen. Under tiden är du välkommen att beställa en ny produkt som passar dig bättre. På så sätt behöver du inte vänta allt för lång tid. Tyvärr är det inte möjligt att på samma gång kvittera belopp från olika beställningar. Här hittar du vår returportal: KLICK
Vad kostar det mig att returnera en vara?
Returer från Sverige: Om du använder vår retursedel från vår returportal tillkommer inga extra kostnader. Vi rekommenderar dig att använda detta alternativ eftersom vi inte kan stå för kostnaden för ett paket du själv har frankerat.
Här hittar du vår returportal: KLICK
Returrätten är 14 dagar. Därefter är det inte längre möjligt att få en returetikett. Du kan då heller inte skicka tillbaka varan. Kunden är ansvarig för att betala eventuella avgifter för returfrakt.
Hur får jag en retursedel?
Vill du skicka tillbaka en eller flera varor du har beställt? Synd att höra, att det var något som du inte tyckte om med produkten. Men såklart kan du returnera den.
Här hittar du vår returportal: KLICK
Tyvärr går det inte att returnera graverade produkter eftersom att de är personliga.
Min produkt från Gusti Läder behöver lags. Ska jag skicka tillbaka den? Vem står för kostnaden?
Vänligen kontakta info@gusti-lader.se och beskriv problemet samt skicka med bilder om möjligt. I de flesta fall kommer Gusti Läder att föreslå hur produkten kan lagas och stå för kostnaden av reparationen. Om köpet genomfördes över ett år sedan eller om skadan uppkommit på grund av vårdslöshet kan det tillkomma en reparationsavgift. Vi kan tyvärr inte stå för kostnaden av ett blixtlås. Tyvärr kan vi inta ta emot produkter för lagning i vårt varuhus. Efter att ha tittat på din specifika produktskada kan vi ta ett beslut om en reparation kan ske lokalt eller om vi kan erbjuda någon rabatt. Detta besluts på individuell nivå i kontakt med kundtjänst.